le írom élményeimet-kudarcaimat-az esetleges sikereimet,és más egyebet. ígérem nem sűrűn untatom a látogatót.
2018. november 5., hétfő
Eatée Lauder.
Estée Lauder.
110 éve született a nő,aki forradalmasította a szépségipart.
A koromra kíváncsi?Úgy vélem,az egyáltalán nem számít -hangzott Estée Lauder híres válasza.Kis családi vállalkozásból óriási cégbirodalmat épített,kemény munkával.
Estée Lauder apja vasáru-kereskedésben tanulta meg az üzlet alapjait,gyógyszerész nagybácsijától pedig bőrápoló krémje készítését leste el.A szépséggel kapcsolatos első emléke magyar származású édesanyja,akinek fésülte hosszú haját,krémezte az arcát.Anyja felvert tojásból készített arcmaszkját később krémmé fejlesztette és a Harper's Bazaar főszerkesztőjével teszteltette:tetszett neki s a vevőknek is.
Lauderrel kétszer is összejött.
A New York-i Mohegan-tónál töltött vakáción egymásba szerettek Joseph H.Lauderrel,és 1930-ban hozzáment ,,a világ leghosszabb uszályú selyemruhájában",a száján életében először rúzzsal,kezében fehér menyasszonyi csokorral.Három évvel később megszületett Leonárd,aki kisfiúként látta anyját,amint a New York-i Cherry Lane színházban próbál.Aztán inkább a szépségipart választotta:szavai szerint boldoggá tette,hogy színházi és filmes plakátok helyett tégelyeken látja viszont a nevét.Fontos pillanat volt életében,amikor fodrásznője kérdésére,mitől szép a bőre,elvitte neki házi készítésű krémeit,melyeket árulni kezdett a szalonban,a hajszárító alatt ülő,szépülni vágyó nőket meggyőzve,próbálják ki..
Túl sokat dolgozott,ráment a házassága.A válás után fiával Miami Beachre költözött,marketingstratégiája-telefonálj,küldj táviratot,mondd el egy nőnek-ott is működött.Amikor Leonard mumpszos lett,exe odautazott,és újra egymásba szerettek,megint összeházasodtak s világra jött Ronald fiuk.
Ő találta fel a termékmintát is.
Megalapították családi cégüket,és egy korábbi étterem konyhájában készítették krémeiket,akkor még csak négyfélét.A New York-i Saks Fitth Avenue áruház 800 dollárért rendelt tőlük árut,amit két nap alatt elkapkodtak-már csak azért is,mert a vásárlók minden krém mellé ajándék porpúdert kaptak.Ugyanis Estée ,,találmánya"volt a vásárláshoz járó termékajándék és az ingyenes termékminta is.1953-ban dobta piacra a Youth Dew-t parfümként is használható fürdőolaját,amely nagyon népszerű lett.Hála neki,a nőknek nem kellett többé várniuk,hogy párjuk meglepje őket parfümmel,bármikor kényeztethették magukat a fürdőolaj-parfümmel.Melynek merész reklámjában egy meztelen női test is látszott halványan.
A szépségipar Picassója.
Youth Dew-t öntött a párizsi Galeries Lafayette áruház padlójára is.Sosem árulta el,szándékosan-e,hogy felkeltse iránta a vevők érdeklődését.1956-ban jelent meg addigi legdrágább krémje,a ReNutriv,melyet egy Picasso képhez hasonlított,mondván,ott is a kreativitást és szakértelmet fizetjük meg,nem a pár dollárt érő festéket és vásznat.Ha csak tehette,személyesen vette fel és oktatta alkalmazottait értékesítési filozófiája:a vásárlókkal mindig kedves volt és hitt tanácsai és termékmintái meggyőző erejében.Úgy vélte,a gyors és hatásos szépségápoláshoz néhány kulcstermék kell,és minden reggel-este 3-3 perc.De a legnagyobb titka mégis az volt,hogy szentül hitte:nincs csúnya nő,csak olyan,aki nem hiszi el,hogy vonzó.
Sokszor bizonyította,hogy üzletasszonyként is profi:a másolás megakadályozására bonyolult kódrendszert dolgozott ki a tesztfiolák jelölésére,melyet csak ő,férje és fiai ismertek,az az csak egy Lauder tudhatta,mely összetevők hiányoznak a 95%-ban elkészült illatkompozícióbol.Az Amerikai Parfümkészítők Társasága elsőként neki adta Élő legenda-díját,de első volt abban is,hogy a bőr természetes regeneráló folyamatait beindító éjszakai szérumot alkotott.
http://iculenka.blogspot.com/p/avon-katalogus.html
Forrás: Kiskegyed 2018.Július 3. 27.évfolyam,27.szám (1350)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése